Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Hogyan segíti a kókuszzsír a diabetéteszes betegek egészséges táplálkozását?

Diabétesz kezelése kókuszolajjal – kutatási eredmények

Mi is a diabétesz?

A diabétesz valóban a cukorról szól – a szervezetünkben lévő cukrot vércukornak, vagy vér-glükóznak nevezzük. Testünk minden egyes sejtjének szüksége van saját állandó vércukor-forrására, hogy fűtőanyagot biztosítson az anyagcsere-folyamatokhoz, melyet növekedési és sejtjavítási folyamatok táplálására használja fel. Amikor táplálkozunk, emésztőrendszerünk a táplálék nagy részét glükózzá alakítja át amely a véráramba kerül. Az inzulin nevű hormon - melyet a hasnyálmirigy választ ki – juttatja be a glükózt a véráramból a sejtekbe. Amennyiben a sejtek nem tudnak elegendő glükózhoz jutni, szó szerint éhen halnak. Amikor ez a végzetes esemény bekövetkezik, a szövetek és a szervek degenerálódni kezdenek. Ez az a folyamat, ami a cukorbetegség során bekövetkezik.

A diabétesznek két fő formája van: I-es, és II-es típusú. Az I-es típusú, melyet más néven inzulin-függő, vagy ifjúkori diabétesznek is neveznek, általában gyermekkorban kezdődik, és a hasnyálmirigy alulműködésének – vagyis az elégtelen inzulin termelődésének – következménye. A II-es típusú melyet más néven nem inzulin-függő, vagy felnőttkori diabétesznek is neveznek, általában felnőtteknél jelentkezik. Utóbbi esetében a hasnyálmirigy gyakran elegendő mennyiségű inzulint termel, de a sejtek képtelenek azt befogadni és felhasználni. Az inzulin úgy működik, mint egy kulcs, a sejtekhez tapadva “kinyitja azok zárját”, hogy a glükóz bejuthasson. Ha ez a zár olcsó anyagokból készült, és eközben eltörik, a kulcs többé már nem tudja kinyitni, és az ajtó zárva marad. Tulajdonképpen éppen ez történik a II-es típusú diabétesz esetében. A vércukor szintje mind két típusú cukorbetegség esetében megemelkedik, míg a sejtek hátrányos helyzetbe kerülnek.

Az I-es típusú cukorbetegségnél a hasnyálmirigy nem képes elegendő mennyiségű inzulint termelni, amely bejuttathatná a glükózt a sejtekbe. Kezelése többek között inzulininjekciókkal történik, naponta egy, vagy több alkalommal, amelyet szigorú, alacsony cukortartalmú diéta egészít ki. A cukorbetegek 90 százaléka azonban a II-es típusú diabéteszben szenved, és 85 százaléka elhízott. A túlsúly komoly rizikófaktor. A diéta kulcsszerepet játszik a betegség elleni küzdelemben, és annak kontrollálásában. Az elfogyasztott élelmiszerekkel elősegíthetjük a diabétesz kialakulását, de akár meg is előzhetjük azt.

A Csendes óceán térségében a cukorbetegség ismeretlen azok között az emberek között, akik hagyományos étrend alapján táplálkoznak. De amikor abbahagyják ezt, és áttérnek a nyugati típusú táplálkozásra, mindenféle betegség felbukkan. Egyik ezek közül a cukorbetegség. Ennek egy érdekes példája az, ami a Csendes-óceáni Nauru szigetén történt. Évszázadokon át a lakosság elsősorban banánon, jam gyökéren és kókuszon élt, és hírét sem hallotta a diabétesznek. A szigeten felfedezett foszfátréteg gazdagságot hozott a szigetnek, és az életforma megváltozott. A szigetlakók lecserélték az évszázadokig fogyasztott kókuszt és jam gyökeret finomított lisztből, cukorból és iparilag előállított növényolajból álló ételekre. Az eredmény egy soha nem látott betegség előbukkanása volt – a diabéteszé. A WHO szerint a Nauru 30-64 év között életkorú urbanizálódott lakosságának akár a fele cukorbeteg lehet.

Az orvosok mindezidáig úgy tudnak segíteni a betegeknek, hogy zsírszegény, de szénhidrát dús étrendet írnak elő nekik. Ez az összes zsírbevitelt a kalóriamennyiség 30, vagy annál is kevesebb %-ban határozza meg. A komplex szénhidrátok, mint a teljes kiőrlésű gabonafélék, vagy a zöldségek ennek 50-60 %-át teszik ki. Az egyszerű szénhidrátokat, mint a finomított liszt vagy cukor, kerülni kell. Ennek oka, hogy az egyszerű szénhidrátok túlzott megterhelésnek teszik ki a hasnyálmirigyet, és ezzel gyorsan veszélyes mennyiségre emelkedhet a vércukor szintje.

A bevitt zsírok mennyiségének csökkentése csakúgy, mint a cukrokét, egy célt szolgál: a súlycsökkenést. Mivel a túlsúly a cukorbetegség kialakulásának elsődleges oka, annak elvesztése kiemelt fontosságú. A zsírszegény diéta másik igen fontos oka a szívbetegségek kockázatának csökkentése, melyek gyakori szövődményei a cukorbetegségnek. Azonban a legjobb oka a zsírbevitel minimalizálásának az, hogy bizonyos zsírok, különösképpen az oxidált zsírok nemcsak hogy táplálják a diabéteszt, hanem kialakulását is okozhatják.

A kutatók felfedezték, hogy a finomított növényolajak fogyasztása cukorbetegséghez vezet. Dr. Sweeney már az 1920-as években sikeresen idézett elő visszafordítható cukorbetegséget iskolai tanítványainál azáltal, hogy 48 órán keresztül magas növényolaj-tartalmú étrenddel táplálta őket. A kísérlet előtt egyik tanuló sem volt cukorbeteg. Mostanában - habár a kutatók ugyanezeket a kísérleteket inkább kísérleti állatokon végzik, politelítetlen étrenddel - ugyanezeket az eredményeket kapják. A zsírbevitel egyszerű szigorítása a kísérleti állatoknál azt eredményezte, hogy a II-es típusú diabétesz visszafordult. Az embereken végzett klinikai kísérletek ugyanezzel az eredménnyel jártak. Számos tanulmány is alátámasztja, hogy a zsírszegény diéta igen hatékony a cukorbetegség kontrollálásában.

A jelenleg legelterjedtebb javaslat az, hogy mindenféle zsír bevitelét radikálisan csökkenteni kell. Az egyszeresen telítetlen zsírok, mint például az olívaolaj ellentétes hatást vált ki a diabéteszre, ugyanakkor csak módjával történő fogyasztása engedélyezett, mivel, mint minden zsírnak, magas a kalóriatartalma. A telített zsír szintén szigorúan tiltott, mert növeli a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Ugyanakkor úgy tűnik, hogy a legnagyobb bűnös a többszörösen telítetlen olaj, amivel sütünk (sütésnél oxidálódik).

Tanulmányok kimutatták, hogy amikor a többszörösen telítetlen zsírok elvegyülnek a sejtstruktúrában, a sejtek azon képessége, hogy összekapcsolódjanak az inzulinnal, csökken, így kevesebb glükózt képesen felvenni. Más szavakkal a “zár” amely kinyitja a sejteket a glükóz előtt, megrongálódik, ha túl sok többszörösen telítetlen zsírt fogyasztunk (sütőolajok). Ezután az inzulin már nem lesz képes “kinyitni az ajtót”. A többszörösen telítetlen zsírokat ráadásul nagymértékben oxidálják a szabad gyökök.

A zsírok minden típusa, beleértve a többszörösen telítetlen zsírokat is a sejtmembránok építőelemei. A sejtmembránba beépülő oxidált zsírok ugyanakkor kedvezőtlenül befolyásolják a sejtműködést, többek között a hormonok, a glükóz és egyéb anyagok ki- és beáramlását. Tehát, a többszörösen telítetlen zsírokban gazdag étrend elősegíti a diabétesz kialakulását. Mivel a telítetlen zsírok (Omega3-6-9) értékes anyagai, amik nagyon fontosak a sejtépítésben, 50 C-fok felett oxidálódik, ezért egészségtelen a növényi olajokkal sütni. Az ilyen zsíroktól mentes, vagy belőlük csak keveset tartalmazó diéta segít enyhíteni a tüneteket. Ugyanakkor, mivel minden zsír segíti a súlygyarapodást, fontos étkezésnél odafigyelni, amennyire csak lehetséges.

Létezik egy zsír, amelyet minden cukorbeteg félelem nélkül fogyaszthat. Ez pedig nem más, mint a kókuszzsír, amely nem csak, hogy nem járul hozzá a diabéteszhez, de segít szabályozni a vércukrot, miáltal csökkenti a betegség hatásait. A Nauruk nagy mennyiségben fogyasztottak kókusz olajat anélkül, hogy generációk egymást követő sorain át egyszer is felbukkant volna a diabétesz, de amikor felhagytak vele, és más élelmiszerekre cserélték, az eredmények katasztrofálisak voltak.

A kókuszolaj kevesebb terhet ró a hasnyálmirigyre, ezáltal csökken annak terhelése az étkezések alatt, amikor is a leghevesebben termeli az inzulint, így hatékonyabban tud működni. A kókuszolaj abban is segít, hogy energiát szolgáltasson a sejteknek, mert enzimek, vagy inzulin nélkül is könnyedén felszívódik. Kimutatták, hogy fokozza az inzulintermelést, és a vércukor hasznosulását. Az étrendbe iktatott kókuszolaj más olajokkal összehasonlítva fokozza az inzulin szállító- és kötőképességét.

A diabétesz egyik következménye az energiaszegénység. Ez annak köszönhető, hogy a sejtek képtelenek megfelelő mennyiségű glükózt felvenni. A sejtaktivitást tápláló glükóz nélkül az anyagcsere-folyamatok lelassulnak, és az egész szervezet fáradttá válik. A cukorbetegeknek javasolt egyik terápiás módszer a testmozgás. A testmozgás egyik előnye, hogy hatására gyorsul az anyagcsere. A gyorsabb anyagcsere pedig stimulálja az inzulintermelést és a glükóz felszívódását a sejtekben. Ez pedig mind két típusú diabétesz esetében hatásos. A testmozgás másik előnye természetesen az, hogy általa több kalóriát égetünk el. A kókuszolaj gyorsítja az anyagcserét, miáltal a szervezet több kalóriát éget el, és súlyt veszít.

Igen, valóban fogyhat azáltal, hogy kókusz olajat iktat az étrendjébe. A kókuszolaj alkotóelemei közvetlenül a májba kerülnek, ahol energiává alakulnak át, és nem kerülnek a szövetekbe, hogy zsírként rakódjanak le.

Konklúzió

Ha Ön cukorbeteg, vagy annak gyanúja merül fel, a legtöbb zsír fogyasztását kerülnie kell. A kókuszolaj azonban más. Mivel segít stabilizálni a várcukor szintjét, és elősegíti a túlsúly leadását, az egyetlen olyan olaj, amelyet egy cukorbeteg is fogyaszthat.

Forrás: Know Your Fats by Mary G. Enig, Ph.D

Világhírű szakember tanulmányából készült fordítás.

Vevő vélemény

52 éves férfi vagyok és 15 éve cukorbetegséggel, és magas vérnyomással küzdök

3 hónapja megismertem a kókuszzsírt és úgy gondoltam, hogy a gyógyszeres kezelések és diéta mellett kipróbálom az eddig ismeretlen kókuszzsírt.

Lecseréltem az eddig használt étolajat és az ételemet kókuszzsírral készítette el a feleségem. Már az első étkezés után észrevettem hogy az eddig mindig megugró glikémiás indexem alacsony maradt. Azóta is csak kókuszzsírt használok és minden étkezés után alacsony marad a glikémiás indexem.. Azt is észrevettem, ha túllépem, az előirt diéta mennyiségét vagy szükségből más zsírral készút ételt eszem segítségemre, van a diétámban a kókuszzsír. 1-2 evőkanál kókuszzsírt megeszem az étkezés után és a glikémiás indexem, hamar normalizálódik tehát nagyon hatásos étkezések után is. Emellett Nagy örömömre 3 hónap alatt 1,5 kg-ot fogytam. Külsőleg is használom. Betegségemből adódó állandósult sebeim és bőrbetegségeim is csodálatos módon elkezdtek gyógyulni amit évek óta nem tudtam megfelelően kezelni.

Magas vérnyomásom kezelésére az Omega 3-6-9 tartalmú Perfect balancot próbáltam ki.

Étkezés elött és után naponta 2x egy evőkanállal fogyasztok. A betegségem miatt rendszeresen mérem a vérnyomásomat és örömmel tapasztaltam, hogy pár napon belül a vérnyomásom elkezdett csökkenni most már a normális szint közelében van.

Az is öröm számomra, hogy a használata hatására az állóképességem és a koncentráló képességem is javult

Hogyan használja a kókuszzsírt?

Egyszerűen csak használja sütéshez, főzéshez stb. Használható vaj vagy margarin helyett szendvicsek készítésénél. Stabil szerkezete miatt jól használható sütéshez. Nem kell hűtőszekrényben tartani. Egyes betegségeknél csak a kókuszzsír használata ajánlott! Erről pontos információt a weboldalon talál. Különleges receptek diétához letölthetők az első oldalról regisztrálás után.

Fontos hogy az egészség megőrzéséhez felnötteknél naponta legalább 15 gr zsír bekerüljön a szervezetbe betegség esetén bátran növelhető az adag, mert nincs káros mellékhatása. A szükséges mennyiséget a csecsemők által átlagosan elfogyasztott anyatejben található laurinsav mennyiség alapján számolták ki.

A kókuszzsírból két fajtát lehet kapni:

1. Szűrt kókuszzsír (inodore): szagtalan íztelen magas laurinsav tartalmú termék(43,2%) kiváló sütéshez / fritőz/ főzéshez és bármilyen étel, pl. magyar, készítéséhez a semleges íze miatt. A kókuszzsírt gőzöléssel 110c távolítják el a koprából vegyileg nem kezelt emiatt a különleges tulajdonságait megőrzi.

2. Szűz kókuszzsír ( virgin. extra virgin) : Kellemes kókusz illatú és aromájú magas laurinsav tartalmú termék (43,2/) Kiváló főzéshez, pároláshoz és külsőleg, bőr, haj kezeléshez. A kókuszzsírt 55c nyerik ki a friss kókusz húsból speciális módon.

Mi a helyes megnevezés Kókuszolaj vagy kókuszzsír

A kókuszolaj/zsír olvadás pontja 24.5 c. Azért nevezik sokszor olajnak mert termőhelyén folyékony de szerkezetileg 90%-ban telített zsír és a hőmérséklettől függ az állaga.

Csak vegyileg kezeletlen tiszta kókuszzsírt érdemes használni. A kókuszzsír egyik fontos anyaga a laurinsav, ami nagyon ellenálló a hőhatásokkal szemben de érzékeny a vegyi anyagokra. A feldolgozás során a nagyobb mennyiségű zsír kinyerése érdekében elterjedt módszer a vegyi anyagokkal történő feldolgozás, ahol sérül a zsírsav összetétele és szerkezete ezért nagyon fontos a feldolgozás technológiája, a jó zsírsav megőrzése miatt! Legyen feltüntetve az olvadás pontja és a laurinsav tartalma

Mennyibe kerül?

A kókuszzsír használata gazdaságos, mert kevesebb zsiradék kel a sütéshez, főzéshez de a kókuszzsírral Ön nem csak egy sütő zsiradékot vásárol, hanem egy egészség javító és megőrző különleges anyagot, ami hosszútávon segíti a betegségek megelőzését is.

A további előnyei:

  • Immunerősítő
  • Segíti a fogyást és a pajzsmirigy betegségek hatásait csökkenti
  • Gomba, baktérium és vírusölő de a bélflóra baktériumait nem bántja.
  • Segíti a Candida gomba elpusztítását
  • Segíti a tápanyagok felszívódását
  • Javítja az inzulin felszabadulását és csökkenti a glikémiás indexet
  • Nem emeli a rossz kolesztein szintet
  • Máj epe gyomor és bélbetegségeknél csak ez a zsírt ajánlott
  • Ízletesebbé teszi az ételt, mert zsír ezért a fűszerek íze jobban érvényesül az ételekben,
  • Könnyen beilleszthető a napi használatba
  • Igazi energia bomba ezért serkentő szer helyett is használható( kávé stb)
  • Kiváló haj és bőrszépítő anyag
  •  

Rendeljen most

Ha 5000Ft összérték felett vásárol a rendelése mellé ajándékba adjuk a 2600FT értékű

Ízletes egészség című e-recept könyvet

Melyben 22 finom szűz kókuszzsírral készült ételreceptet talál és

izletes-3d-kicsi.jpg5 csoportnak, dietetikus által készített, diétás recepteket és táplálkozási tanácsot.

  • Csoportok:
  • Várandós kismamák
  • Szoptatós kismamák
  • Gyomorbetegek
  • Gyulladásos bélbetegeknek
  • Energizálásra szoruló betegeknek nyújt segítséget

És recept ötleteket ad Omega zsírsavak tartalmazó olajkeverék használatához

Mérlegeljen

Ha Ön továbbra is étolajat használ sütéshez, nem tudja elkerülni a betegségeket a sütés közben keletkező méreganyagok miatt.

Gyógyszerekkel és egyéb kemikáliával is kezelheti a tüneteket, de melyik a jobb?

A zsírok olajok alapjai az egészségünknek, ha Ön kókuszzsírt használ alapjaiban, javítja az egészségét!

Higgyen a természetben, mert nincs a világon semmilyen más zsír, ami ilyen sokrétűen segíti az egészségét.