Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Hogyan segíti a kókuszzsír/olaj a II-es tipusú diabétesz betegek táplálkozását?

Hogyan segíti a kókuszzsír/olaj a II-es tipusú diabétesz betegek táplálkozását?

A kókuszzsírban lévő közepes láncú zsírsavak nemcsak képesek táplálni a sejteket az inzulin segítsége nélkül, de növelik az inzulin kiválasztást, az inzulin érzékenységet és a glükóz toleranciát. A kókuszzsírban lévő zsírsavak nagy részét kitevő laurinsav és kaprilsav képesek erősíteni a hasnyálmirigy inzulin termelését. A kókuszzsírban lévő összes közepes lánchosszúságú zsírsav stimulálja az anyagcserét, ezáltal növelik az inzulintermelődést és a glükóz megkötését a sejtekben. . Ez igazán jó hír lehet azoknak a cukorbetegeknek, akik mindennapi inzulin injekcióra szorulnak. A kókuszzsír segíthet nekik abban, hogy csökkenjen a függőségük az inzulinpótló gyógyszerekkel szemben.

A kókuszzsír kevesebb terhet ró a hasnyálmirigyre, ezáltal csökken annak terhelése az étkezések alatt, amikor is a leghevesebben termeli az inzulint, így hatékonyabban tud működni. A kókuszolaj abban is segít, hogy energiát szolgáltasson a sejteknek.

A diabétesz egyik következménye az energiaszegénység. Ez annak köszönhető, hogy a sejtek képtelenek megfelelő mennyiségű glükózt felvenni. A sejtaktivitást tápláló glükóz nélkül az anyagcsere-folyamatok lelassulnak, és az egész szervezet fáradttá válik. A cukorbetegeknek javasolt egyik terápiás módszer a testmozgás. A testmozgás egyik előnye, hogy hatására gyorsul az anyagcsere. A gyorsabb anyagcsere pedig stimulálja az inzulintermelést és a glükóz felszívódását a sejtekben. Ez pedig mindkét típusú diabétesz esetében hatásos. A testmozgás másik előnye természetesen az, hogy általa több kalóriát égetünk el.

 A kókuszolaj gyorsítja az anyagcserét, miáltal a szervezet több kalóriát éget el, és súlyt veszít.

 A kókuszzsír segít a vércukorszint szabályozásában is. Ennek az az egyik oka, hogy lassítja az étel kiürülését a gyomorból, emiatt a cukor is lassabb tempóban kerül ki a véráramba.  A másik ok az, hogy serkenti az inzulin szekréciót és az inzulin érzékenységet. Számos cukorbeteg számol be arról, hogy miután felvették a kókuszzsírt az étrendjükbe, sokkal jobb lett a vércukorszintjük, még akkor is ha cukros ételeket  fogyasztottak. Ha a vércukorszintjük túl magasra ugrik, extra gyógyszerek helyett sokan csak lenyelnek pár evőkanálnyi kókuszzsírt, és úgy fél órán belül a vércukorszintjük visszaesik a normális szintre. 

A kettes típusú cukorbetegség kialakulásában szerepet játszó egyik fő faktor az inzulin rezisztencia. A közepes lánchosszúságú zsírsavak segítenek visszafordítani ezt az állapotot. A vér glükózszintjét szintén képesek kontrollálni.

A cukorbetegeknek, muszáj figyelmesen ellenőrizniük, hogy mit esznek és hogy mennyit a magas glikémiás indexű ételekből. A kókuszzsírnak nincs negatív hatása a vércukor szintre. Nagyon alacsony a glikémiás indexe. Más ételekhez adva, leviszi az ételek glikémiás indexét. Még édességekkel vagy cukros ételekkel kombinálva is jelentősen csökkent az ételek glikémiás indexe.

Azokban a szigeti populációkban, ahol rendszeresen fogyasztanak kókuszzsírt, egyáltalán nem fordul elő a cukorbetegség.

 Ezen okok miatt a kókuszzsír messze a legjobb fogyasztható zsírfajta egy cukorbeteg számára, és az étrendje mindennapos része lehet. Mivel a kókuszzsír hatékonyan képes mérsékelni a cukorbetegséghez kapcsolódó tüneteket, beleértve a keringési problémákat és az érelmeszesedést, csökkenti a szívbetegségek kialakulásának rizikóját is. 

Nézet:
Rendezés:
Raktáron

Miért kínozza a szervezetét zsírmentes diétával?

A zsír használatával többhatású megoldást talál az egészsége javítására!
Ismerje meg az egészséges zsírokat!

A téves információ - Féligazságok a zsírokról

Évek óta folyamatosan hallható, olvasható a médiában, hogy a zsírok egészségtelenek, súlygyarapodást, elhízást és egyéb betegséget okoznak. A SPORTOLÓK RETTEGVE NÉZIK A NAPI ÉTRENDJÜKBEN MENNYI A ZSÍR, OLAJ. A médiákban folyamatosan elhízott embereket látunk, de vajon mi a tényleges valóság?

Miért kellenek a zsírok a szervezetnek?

Ha jobban megnézzük a zsírokat, kiderül, hogy a létfontosságú telített és telítetlen zsírok, olajak helyes alkalmazásával súlycsökkenés érhető el, a sportteljesítmény látványosan javul, és rengeteg betegséget megelőzhetünk. A sejtépítésben szintén nélkülözhetetlen szerepe van a zsíroknak Az új sejtek sokkal jobb minőségűvé válnak a tudatos zsírhasználatú táplálkozással. Ezen az oldalon erről és az ehhez kapcsolódó egészséges megoldásokról talál információkat az érdeklődő.

2.790 Ft
Raktáron

Kiszerelés: 2000 g/2220ml

Összetétel: Szerves tiszta kókusz olaj/zsír, közepes lánchosszúságú telített zsír, transzzsírsav mentes
Beltartalom: 25 c olvadó íztelen  illattalan zsír energia tartalom 100ml olajban: 3677kj/878kcal
Zsírtartalom:99gr termékben: telített: 86.5g, egyszeresen telítetlen: 6.5, többszörösen telítetlen: 1,5g

Laurinsav tartalom: 43,2 g 

7.990 Ft
Raktáron

Kiszerelés: 450gr/500ml

Összetétel: Szerves tiszta kókusz olaj/zsír, közepes lánchosszúságú telített zsír, transzzsírsav mentes
Beltartalom: 24.5 c olvadó kókusz ízű zsír energia tartalom 100ml olajban: 3330kj/818kcal
Zsírtartalom:90gr termékben: telített: 81,9g, egyszeresen telítetlen: 5,4, többszörösen telítetlen: 2,7g
Laurinsav tartalom: 43,2 g  A laurinsav immunerősítő ( anyatejben található)

Felhasználás: Főzéshez, süteményhez, hidegen vaj helyett, szendvicsekhez és külsőleg

4.160 Ft