Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Útmutató a kókuszzsír használatához.

Útmutató a kókuszzsír használatához. Segítség a kismamának az újszülött érkezésekor és anyatej hiány esetén!

A kókuszolaj egy funkcionális tápanyagnak tekinthető, ami annyit tesz, hogy a tápanyag tartalma mellett jótékony hatással van az egészségre. Évtizedek óta folytatnak tudományos kutatásokat a kókuszolajjal kapcsolatban, és rájöttek, hogy mi a nagy titka.

A kókuszzsír /olaj  közepes lánchosszúságú zsírsavakat tartalmaz, ahogy a nevük is jelzi, rövidebbek és kisebbek, mint a hosszú láncú zsírsavak. A kókuszzsírban található közepes láncú zsírsavat laurinsavnak hívják A növényi étolajok és egyéb telített zsírok hosszú láncú zsírsavakat, tartalmaznak. A zsírsav molekulák hossza, vagy mérete rendkívüli jelentőségű az emésztés és szervezeten belüli funkciók szempontjából. A testünk a méretüktől függően különböző módon bontja le őket. Emiatt a kókuszzsírban lévő közepes lánchosszúságú zsírsavak teljesen máshogy hatnak ránk, mint a hosszú láncú zsírsavak.

A közepes láncú zsírsav(laurinsav) természetes formában is megtalálható az anyatejben

Az anyatejben lévő laurinsav amellett, hogy jó tápanyagforrást jelentenek a szervezetnek, immunerősítő, gomba baktérium és vírus ölő hatása miatt védelmet nyújtanak a fertőzésekkel szemben is. Minél több laurinsav van az anyatejben, annál egészségesebb lesz a kisbaba.

Az anyatej tápanyag tartalmát és minőségét az anya által elfogyasztott táplálékok, határozza meg. Ha  az anya egészségesen étkezik, a tej minden tápanyagot megad a csecsemőnek, amire szüksége van az egészséges fejlődéshez és a fertőzésekkel szembeni védelemhez.. Sajnos a mostani. zöldségek gyümölcsök sokkal kevesebb tápanyagot tartalmaznak mint régen. Az anyatej átlagos 3,5% laurinsav tartalma nagyon sok kismamánál leeset 2,8-r. ez hosszútávon gyengíti a gyerek immunrendszerét.

Ha az étrendjét laurinsav forrásokban gazdag kiegészítővel javítja, a tejében is sok lesz ebből az éltető egészségvédő zsírsavból. A kókuszzsír kiváló laurinsav forrás (45%). ez a magas laurinsav tartalom segítheti a csecsemő fejlődését. Olyan mint egy immun bomba

Ha egy kismama étrendje tartalmaz kókuszzsírt a laurinsav szintje erőteljesen megemelkedik. Ha egy szoptató nő egy étkezésnél elfogyaszt 40 gramm (kb 3 evőkanálnyi) kókuszzsírt 14 órával később az anyatej laurinsav tartalma  átmenetileg 3.9%.ról 9.6%.ra emelkedik. A kaprilik és kapric sav tartalom szintén megnő. Azok az anyák, akik étrendjében napi szinten szerepel a kókuszzsír akár 18%-osra is növelhetik a tejük MCFA tartalmát.

Ez a növekedés fokozza a tej védőhatását, és könnyen megemészthető zsírsavak nagy százalékát biztosítja, amik elősegítik a baba növekedését és fejlődését. Ha egy kismama nem fogyaszt MFCA tartalmú ételeket sem a várandósság idején, sem a szoptatás alatt, az anyateje csak 3%-ban fog tartalmazni laurinsavat, és a capric sav tartalom is csak egy százalékos lesz. A gyermeke így el fog esni ettől a hatalmas táplálkozási előnytől, és ugyanígy nélkülöznie kell az antibakteriális védelmet is, amit egyébként könnyen megkaphatott volna.

Mivel a közepes láncú zsírsavak könnyen emészthetőek, egyéb tápanyagok felszívódását is elősegítik. Ha a kókuszzsír az étrendjük részévé válik, fokozza egyes ásványi anyagok mint a kálcium és a magnézium, a B-vitaminok, a zsírban oldódó vitaminok(mint az A-, a D-, az E- és a K-vitamin és a béta-karotin), és egyes aminosavak (például a fehérjék) felszívódását. Például kutatások bizonyítják, hogy a B-vitamin hiány tünetei megszűnnek, ha kókuszzsírt iktatnak az étrendbe. Segíti a kalcium felszívódását, erősíti a csontokat, még az angolkór kialakulását is képes megelőzni, ellensúlyozni. Az olaj önmaga nem tartalmazza mindezeket a tápanyagokat, csupán a szervezet számára hozzáférhetőbbé teszi az étrendben egyébként is megtalálhatóakat. 

Patkányoknál csak kókuszzsír adása minden egyéb vitaminforrás hiányában képes volt ellensúlyozni a B-vitamin hiány jeleit. Tápszerrel etetett fiatal borjaknál , csak a tápszer mennyiségének 2%-át kitevő kókuszzsír adagolása képes volt megelőzni a B-vitamin hiányt

A kókuszzsír segítség az anyatej hiányában tápszerekre kényszerülő csecsmők etetésében is. Egyszerűen keverjen az ételbe 1-2 kávéskanálnyi kókuszzsírt és így pótolhatja a szervezetből hiányzó laurinsavat, segítheti a gyermek fejlődését

 Az alábbi történet jól illusztrálja azoknak az anyáknak az előnyét, akik kókuszzsírt fogyasztanak a szoptatás alatt, hogy így növeljék tejük tápanyag-tartalmát.

 „Van egy igazi sikertörténetem a kókuszolajról! Tavaly 9 hónapos volt  a kisbabám. Nehéz volt az összehangolódás,  az elején a szoptatás is problémás volt, de mivel eddig majdnem mindegyik gyerekemet szoptattam, nem adtam fel és végül megoldottuk a gondot. Mégis, a súlya nem úgy gyarapodott, ahogy kellett volna. Mindegyik gyerekem viszonylag nagy és jó súlyú volt, de  a saját ütemükben fejlődtek. A legfiatalabb babám, azonban még azt a fejlődési görbét sem követte ami a többiekre tipikusan jellemző volt. Szülés utáni depresszióval is küszködtem.

Amikor a kisbabám már négy hónapos volt, végül elmenetem a helyi természetgyógyászhoz, és elmeséltem neki mi a helyzet. Számos dolgot ajánlott, köztük  a kókuszzsírt is. Azt mondta, hogy szerinte az állhat a háttérben, hogy mivel már több gyereket szültem,  szinte mindegyiküket szoptattam, és valószínűleg az étrendem az amerikai étkezési szokásokat követi (ebben sajnos igaza volt), a szervezetemben nincs elég jó zsír, és ez befolyásolhatja a tejem minőségét is. Vettem egy üveg kókuszzsírt és elkezdtem rendszeresen szedni. Két hónap alatta a kisbabám 1,5 kg-al gyarapodott! Három hónappal később a következő orvosi vizsgálatnál, még 1kg-mal többet nyomott. Átbeszéltük a különbséget, mennyire más, ha kilókkal gyarapszik grammok helyett! 

A gyerekorvos nagyon meg volt lepve, hogy még mindig tartja a fejlődési ütemét (miközben már járni tanul, és egy csomó egyéb kézséget sajátít el nap, mint nap), és rákérdezett, hogy min változtattam, hogy elérjük ezt az erőteljes súlygyarapodást. Nem tudtam, hogy fog rá reagálni, de meséltem neki a kókuszzsírról, és arról amit a természetgyógyász mondott. Csak ült ott, a fejét ingatva (a rosszallás legkisebb jele nélkül), és mindent pontosan lejegyzetelt. Megfogott mennyire nyitott volt.  De ami igazán megfogott az a kókuszzsír volt. A kisbabám nagyon jól fejlődött, és a tejemen keresztül a kókuszzsír valamennyi áldásos hatását kiélvezhette.”   

Gyors segítség kismamáknak és anyukáknak

Hogyan segíti a kókuszzsír a terhességi csíkok eltüntetését, és a pelenka kiütések kezelését?

Hogyan használhatja a kókuszzsírt?

Sütéshez, főzéshez stb. Egyszerűen csak használja főzésnél. Keverje a főzésnél az étolajjal  össze.  A zsírhasználat az ételhez 30-50%- ban legyen kókuszzsír. Használható vaj vagy margarin helyett szendvicsek készítésénél. Stabil szerkezete miatt jól használható sütéshez. Nem kell hűtőszekrényben tartani. Egyes betegségeknél csak a kókuszzsír használata ajánlott! Erről pontos információt a weboldalon talál.

Fontos hogy az egészség megőrzéséhez felnőtteknél, naponta legalább 15 gr zsír bekerüljön a szervezetbe betegség esetén bátran növelhető az adag, mert nincs káros mellékhatása. A szükséges mennyiséget a csecsemők által átlagosan elfogyasztott anyatejben található laurinsav mennyiség alapján számolták ki.

A kókuszzsírból két fajtát lehet kapni:

1. Szűrt kókuszzsír (inodore): szagtalan íztelen magas laurinsav tartalmú termék (43,2%) kiváló sütéshez / fritőz/ főzéshez  és bármilyen étel, pl. magyar, készítéséhez a semleges íze miatt. A kókuszzsírt gőzöléssel 110c távolítják el a koprából vegyileg nem kezelt emiatt a különleges tulajdonságait, megőrzi.

2. Szűz kókuszzsír ( virgin. extra virgin) : Kellemes kókusz illatú és aromájú magas laurinsav tartalmú termék (43,2/) Kiváló főzéshez, pároláshoz és külsőleg,  bőr, haj kezeléshez. A kókuszzsírt 55c nyerik ki a friss kókusz húsból speciális módon.   

Mi a helyes megnevezés Kókuszolaj vagy kókuszzsír

A kókuszolaj/zsír olvadás pontja 24.5 c. Azért nevezik sokszor olajnak mert termőhelyén folyékony de szerkezetileg 90%-ban telített zsír és a hőmérséklettől függ az állaga.

Csak vegyileg kezeletlen tiszta kókuszzsírt érdemes használni. A kókuszzsír egyik fontos anyaga a laurinsav, ami nagyon ellenálló a hőhatásokkal szemben de érzékeny a vegyi anyagokra. A feldolgozás során a nagyobb mennyiségű zsír kinyerése érdekében elterjedt módszer a vegyi anyagokkal történő feldolgozás, ahol sérül a zsírsav összetétele és szerkezete ezért nagyon fontos a feldolgozás technológiája, a jó zsírsav megőrzése miatt! Vásárlásnáfontos: Legyen feltüntetve az olvadás pontja és a laurinsav tartalma

Mennyibe kerül?

A kókuszzsír használata gazdaságos, mert kevesebb zsiradék kel a sütéshez, főzéshez. A kókuszzsírral Ön nem csak egy sütő zsiradékot vásárol, hanem egy egészség javító és megőrző különleges anyagot, ami hosszútávon segítbetegségek megelőzését is.

A kismama és csecsemő táplálkozási előnyei mellett a további segítségeket adja az egészség megőrzésében:

  • Immunerősítő
  • Segíti a fogyást és javítja a pajzsmirigy alulműködést
  • Gomba, baktérium és vírusölő de a bélflóra baktériumait nem bántja.
  • Segíti a Candida gomba elpusztítását
  • Segíti a tápanyagok felszívódását
  • Javítja az inzulin felszabadulását és csökkenti a glikémiás indexet
  • Nem emeli a rossz kolesztein szintet
  • Máj epe gyomor és bélbetegségeknél csak ez a zsírt ajánlott
  • Ízletesebbé teszi az ételt, mert zsír ezért a fűszerek íze jobban érvényesül az ételekben,
  • Könnyen beilleszthető a napi használatba
  • Igazi energia bomba
  • Kiváló haj és bőrszépítő anyag
  • Szív és érrendszeri betegségek megelőzése
Nézet:
Rendezés:
Raktáron

Miért kínozza a szervezetét zsírmentes diétával?

A zsír használatával többhatású megoldást talál az egészsége javítására!
Ismerje meg az egészséges zsírokat!

A téves információ - Féligazságok a zsírokról

Évek óta folyamatosan hallható, olvasható a médiában, hogy a zsírok egészségtelenek, súlygyarapodást, elhízást és egyéb betegséget okoznak. A SPORTOLÓK RETTEGVE NÉZIK A NAPI ÉTRENDJÜKBEN MENNYI A ZSÍR, OLAJ. A médiákban folyamatosan elhízott embereket látunk, de vajon mi a tényleges valóság?

Miért kellenek a zsírok a szervezetnek?

Ha jobban megnézzük a zsírokat, kiderül, hogy a létfontosságú telített és telítetlen zsírok, olajak helyes alkalmazásával súlycsökkenés érhető el, a sportteljesítmény látványosan javul, és rengeteg betegséget megelőzhetünk. A sejtépítésben szintén nélkülözhetetlen szerepe van a zsíroknak Az új sejtek sokkal jobb minőségűvé válnak a tudatos zsírhasználatú táplálkozással. Ezen az oldalon erről és az ehhez kapcsolódó egészséges megoldásokról talál információkat az érdeklődő.

2.790 Ft
Raktáron

Kiszerelés: 2000 g/2220ml

Összetétel: Szerves tiszta kókusz olaj/zsír, közepes lánchosszúságú telített zsír, transzzsírsav mentes
Beltartalom: 25 c olvadó íztelen  illattalan zsír energia tartalom 100ml olajban: 3677kj/878kcal
Zsírtartalom:99gr termékben: telített: 86.5g, egyszeresen telítetlen: 6.5, többszörösen telítetlen: 1,5g

Laurinsav tartalom: 43,2 g 

7.990 Ft
Raktáron

Kiszerelés: 450gr/500ml

Összetétel: Szerves tiszta kókusz olaj/zsír, közepes lánchosszúságú telített zsír, transzzsírsav mentes
Beltartalom: 24.5 c olvadó kókusz ízű zsír energia tartalom 100ml olajban: 3330kj/818kcal
Zsírtartalom:90gr termékben: telített: 81,9g, egyszeresen telítetlen: 5,4, többszörösen telítetlen: 2,7g
Laurinsav tartalom: 43,2 g  A laurinsav immunerősítő ( anyatejben található)

Felhasználás: Főzéshez, süteményhez, hidegen vaj helyett, szendvicsekhez és külsőleg

4.160 Ft