Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A növényi olajokban található Omega zsírsavak egészségjavító hatásainak titkai

 

A növényi olajokban található Omega zsírsavak egészségjavító hatásainak titka

A többszörösen telítetlen zsírsavak két fajtáját, az OMEGA-3-at (alfa-linolénsav) és az OMEGA-6-ot (linolsav) esszenciális (nélkülözhetetlen) zsírsavaknak nevezzük.

Az esszenciális zsírsavak legfontosabb szerepe, hogy belőlük hormonszerű anyagok szintetizálódnak, amelyek fontos szerepet játszanak egyes folyamatok szabályzásában, mint pl. a megfelelő koleszterinszint, a vérnyomás, hormonok szintézise, védekezés stb. (A fontosabb egészségjavító hatásokat a következő részben kezdem bemutatni. Nagyon érdekes lesz, érdemes elolvasni!)

Esszenciális zsírsavakból többet igényelünk, mint vitaminból, ásványi anyagból és aminosavból. A többszörösen telítetlen zsírsavakat a szervezetünk nem képes előállítani ezért a táplálékkal kell magunkhoz vennünk

Omega 3 és Omega 6 hiánytünetei

Omega-3 hiányában az alábbi panaszok jelentkezhetnek:

Omega-6 hiányában az alábbi panaszok jelentkezhetnek:

növekedési visszamaradás

ekcémaszerű bőrkiütés

viselkedési zavarok

hajhullás

kimerültség

májelzsírosodás

csökkent látóképesség

viselkedési zavarok

tanulási problémák

hiányos vesefunkció

rossz motorika

vízvesztés a bőrön keresztül

megemelkedett vér trigliceridszint

szomjúságérzet

magas vérnyomás

mirigyek kiszáradása

szöveti gyulladás

hajlam a gyulladásokra

ragadós vörösvértestek

rossz sebgyógyulás

Folyadék visszatartási panaszok

férfiaknál terméketlenség

száraz bőr

vetélés

pszichés visszaesés

ízületi megbetegedések

lassabb anyagcsere

szívritmuszavarok

bizonyos típusú immunhiányok

növekedési elégtelenség

 

száraz bőr és haj

 

száraz szemek

 

bizonyos esetekben magas koleszterinszint

A legfontosabb OMEGA-3 zsírsav az alfa-linolénsav (LNS), ami a testben eikozapentaén-savvá (EPS), majd dokozahexaén-savvá (DHS) alakul.

A legfontosabb OMEGA-6 zsírsav a linolsav (LS), ami gamma-linolénsavvá (GLS), majd arachidonsavvá (AS) alakul.

A hiánytüneti lista korántsem teljes. További információt a Hiánytünetek oldalon talál.

A másodlagos alkotórészek fontossága.

A növényi olajok Omega tartalmuk mellet még másodlagos alkotórészeket is tartalmaznak, ( KB 2%-ban) ezeknek is köszönhető a kiváló egészségvédő hatás.

Ezek a növényi alkotórészek amelyek egészségjavító tulajdonságokkal bírnak a

  •         fitoszterolok,
  •          oktakonazolok,
  •          E-vitamin,
  •         karotin,
  •          lignin
  •          bizonyos viaszfajták, stb.

Egy növényi olaj többszázféle másodlagos alkotórészt tartalmazhat.

A diók és magok természetüknél fogva gazdagok másodlagos alkotórészekben.

A növényi olajok Omega zsírsav és másodlagos alkotórész tartalmukat a használatuknál figyelembe kell venni mert ezek az anyagok nagyon érzékenyek a környezeti hatásokra.

A sütéshez, főzéshez használt olajoknál ez az egészségvédő hatás hogyan érvényesül azt az  Omega zsírsavak egészségjavító hatásai után fogom bemutatni mivel használatnál az olajok Omega és másodlagos összetevőit figyelembe kell venni.

Nincs a keresési feltételnek eleget tevő termék.