Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
0

Omega zsírsavak arányának jelentősége

Az Omega zsírsavak arányának jelentősége

 

Az már kiderült, hogy az Omega zsírsavak rendkívül fontosak az egészség megőrzéséhez.

De ez így még nem elég!  Megfelelő arányuk szükséges a test számára a szintézishez.

Erre legjobb példa az eszkimók táplálkozása.

Bár kalória-bevitelük 60 %-a zsírból áll  főként nyers bálnazsírból, aminek az Omega 3-6 tartalma teljesen egyedi 2,5:1 az eszkimóknál nagyon ritka a véralvadási zavarból származó szív és érrendszeri megbetegedés. Rák vagy cukorbaj is alig fordul elő közöttük. Ennek oka, hogy az általuk fogyasztott zsír nagyon sok esszenciális zsírsavat tartalmaz, és azt a megfelelő arányban. (Az eszkimók életének a tanulmányozása közben jöttek rá az Omega 3-6 arányának a fontosságára is!)

 

Miért nagy az Omega 6 aránya a mindennapi táplálkozásunkban?

Habár a növényi olajak tartalmaznak esszenciális zsírsavakat de, a napi étkezésnél használt olajak főleg Omega 6 tartalommal bírnak, emiatt főleg ez kerül be a szervezetbe.

A következő élelmiszereknek igen magas az Omega 6 tartalomuk: napraforgóolaj, szója- és kukoricaolaj. olíva olaj

Sajnos táplálkozásunk kevés Omega-3 zsírsavat tartalmaz és aránytalanul sok Omega 6-ot.

A környezetünkben kevés Omega 3-at tartalmazó alapanyag található.

A húsokban ennek a zsírsavnak a tartalma rendkívül alacsony (Pl. Csirke hús 0.12%)

és a növényi magvakban is kevés van belőle.(Pl. Napraforgó olaj: 0.3%)

Az Omega 3 fő forrása a tengeri hal (PL: lazac 9%) és a lenmag (54%)

A szervezetünk állandó Omega 3 hiányban üzemel, amit más anyagokkal nem lehet helyettesíteni.

Fontos a szintetizálás miatt (prosztaglandinok előállításához), hogy a megfelelő arányú Omega 3-6 zsírsav a táplálkozásnál egyszerre kerüljön a szervezetbe.

Ehetsz halat (ami nagyon finom de mennyit kell megenni minden nap az egészséges élethez?) és ez csak Omega 3-at tartalmaz. Ha biztonságos megoldást keresel, használj Omega 3-6 tartalmú kapszulát, kevert olajat, táplálék kiegészítőt. Ilyen készítményekkel könnyebben tudod karbantartani az egészségedet. Keresd meg a számodra legjobb megoldást. Egészségügyi alapmennyiség felnőtteknél 3 ml (3000mg) /nap Omega 3-6-kiegészítő

Ezen zsírok egészséges aránya a vérben egy az egyhez. (A normális arány 1 Omega 3-hoz 1-3 Omega 6) A legtöbb magyar embernél ez az arány 1 a  20-50 hez! Az ő Omega 6 szintjük a szó szoros értelmében 6-50-szerese annak, amilyennek lennie kellene! 

Egyre növekszik a rákos megbetegedések száma azok körében, akiknek az étrendjében túl sok az Omega 6. A sült krumpli például igen magas Omega 6 és transzzsírsav tartalommal rendelkezik, (ez utóbbi is igen ártalmas).

Omega 6 betegségek:

A túl sok Omega 6 számos betegség előidézője lehet. Pl. fokozza a gyulladást a szervezetben, bőrkiütést, súlyos esetben, pedig akár rákos megbetegedést is okozhat.

(A sok gyorséttermi ételt fogyasztó embernél megfigyelhető a bőr pattanásos gyulladása. Ez a tünet az Omega 6 magas mennyiségére utal)

Egy, az International Journal of Cancer című tudományos folyóiratban nemrég publikált tanulmány kimutatta, hogy egy óvodás korú kislány által hetente egyszer elfogyasztott sült krumpli adag 27 %-kal növelte a mellrák későbbi kialakulásának kockázatát!!!