Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Omega zsírsavak arányának jelentősége

Az Omega zsírsavak arányának jelentősége

 

Az már kiderült, hogy az Omega zsírsavak rendkívül fontosak az egészség megőrzéséhez.

De ez így még nem elég!  Megfelelő arányuk szükséges a test számára a szintézishez.

Erre legjobb példa az eszkimók táplálkozása.

Bár kalória-bevitelük 60 %-a zsírból áll  főként nyers bálnazsírból, aminek az Omega 3-6 tartalma teljesen egyedi 2,5:1 az eszkimóknál nagyon ritka a véralvadási zavarból származó szív és érrendszeri megbetegedés. Rák vagy cukorbaj is alig fordul elő közöttük. Ennek oka, hogy az általuk fogyasztott zsír nagyon sok esszenciális zsírsavat tartalmaz, és azt a megfelelő arányban. (Az eszkimók életének a tanulmányozása közben jöttek rá az Omega 3-6 arányának a fontosságára is!)

 

Miért nagy az Omega 6 aránya a mindennapi táplálkozásunkban?

Habár a növényi olajak tartalmaznak esszenciális zsírsavakat de, a napi étkezésnél használt olajak főleg Omega 6 tartalommal bírnak, emiatt főleg ez kerül be a szervezetbe.

A következő élelmiszereknek igen magas az Omega 6 tartalomuk: napraforgóolaj, szója- és kukoricaolaj. olíva olaj

Sajnos táplálkozásunk kevés Omega-3 zsírsavat tartalmaz és aránytalanul sok Omega 6-ot.

A környezetünkben kevés Omega 3-at tartalmazó alapanyag található.

A húsokban ennek a zsírsavnak a tartalma rendkívül alacsony (Pl. Csirke hús 0.12%)

és a növényi magvakban is kevés van belőle.(Pl. Napraforgó olaj: 0.3%)

Az Omega 3 fő forrása a tengeri hal (PL: lazac 9%) és a lenmag (54%)

A szervezetünk állandó Omega 3 hiányban üzemel, amit más anyagokkal nem lehet helyettesíteni.

Fontos a szintetizálás miatt (prosztaglandinok előállításához), hogy a megfelelő arányú Omega 3-6 zsírsav a táplálkozásnál egyszerre kerüljön a szervezetbe.

Ehetsz halat (ami nagyon finom de mennyit kell megenni minden nap az egészséges élethez?) és ez csak Omega 3-at tartalmaz. Ha biztonságos megoldást keresel, használj Omega 3-6 tartalmú kapszulát, kevert olajat, táplálék kiegészítőt. Ilyen készítményekkel könnyebben tudod karbantartani az egészségedet. Keresd meg a számodra legjobb megoldást. Egészségügyi alapmennyiség felnőtteknél 3 ml (3000mg) /nap Omega 3-6-kiegészítő

Ezen zsírok egészséges aránya a vérben egy az egyhez. (A normális arány 1 Omega 3-hoz 1-3 Omega 6) A legtöbb magyar embernél ez az arány 1 a  20-50 hez! Az ő Omega 6 szintjük a szó szoros értelmében 6-50-szerese annak, amilyennek lennie kellene! 

Egyre növekszik a rákos megbetegedések száma azok körében, akiknek az étrendjében túl sok az Omega 6. A sült krumpli például igen magas Omega 6 és transzzsírsav tartalommal rendelkezik, (ez utóbbi is igen ártalmas).

Omega 6 betegségek:

A túl sok Omega 6 számos betegség előidézője lehet. Pl. fokozza a gyulladást a szervezetben, bőrkiütést, súlyos esetben, pedig akár rákos megbetegedést is okozhat.

(A sok gyorséttermi ételt fogyasztó embernél megfigyelhető a bőr pattanásos gyulladása. Ez a tünet az Omega 6 magas mennyiségére utal)

Egy, az International Journal of Cancer című tudományos folyóiratban nemrég publikált tanulmány kimutatta, hogy egy óvodás korú kislány által hetente egyszer elfogyasztott sült krumpli adag 27 %-kal növelte a mellrák későbbi kialakulásának kockázatát!!!