Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Omega zsírsavak egészség védő hatásai a börre

Az Omega zsírsavak egészségjavító hatásai 3

Jó hatással vannak a bőrre, hajra és körmökre.

Észrevehető kapcsolat áll fenn az esszenciális zsírsavakkal való ellátottság a bőr a haj és a körmök állapota között. Tulajdonképpen a zsírsavak belső testkozmetikai szerepet is játszanak. Védik a bőrt, hajat és a körmöket a kiszáradás ellen.

A bőr száraz állapota kitűnően jelzi az esszenciális zsírsavak hiányát. Száraz bőr, töredezett haj gyenge köröm esetén a test több esszenciális zsírsavat igényel. Télen gyakran többet, mint nyáron. A zsírsavak gondoskodnak arról is, hogy a bőr egyenletesen barnuljon, de ne égjen le.

Egyes bőrbetegségekre, mint pl. az akne és a pszoriázis, a megfelelő mennyiségben adagolt zsírsavak kedvező hatással vannak.

Felnőtteknél naponta körülbelül két evőkanálnyi szükséges, hogy a bőr lágy és bársonyos maradjon.

Több energiát szállítanak.

A legtöbb sportoló kerüli a zsírt. Rosszul teszik. Az Omega zsírsavak végül is emelik az energiatermelést, mivel segítik a testben az oxigénfelvételt. Ezt a hatását komolyan kell venni, mind az atlétikánál, erősportoknál és azoknál a sportoknál, amelyek nagy kitartást kívánnak. Azok a sportolók, akik a megfelelő zsírsavakat magukhoz veszik, jobb kondícióval bírnak, és hamarabb regenerálódnak a terhelési fázisokat követően.

A sportolók számára nagyon fontos a megfelelő mennyiségű (és megfelelő összetételű) zsírt tartalmazó étrend. Végül is egy gramm zsír kétszer annyi energiát tartalmaz, mint egy gramm szénhidrát vagy fehérje.

Főként a sok energiát fogyasztó sejtek, mint például a szívizomsejtek, részesítik előnyben energiaforrásként a zsírokat.

Az aktívan nem sportolók is megállapíthatják, hogy a esszenciális zsírsavak több energiát adnak, ami abban nyilvánul meg, hogy kevesebb alvást igényelnek és nagyobb az aktív élet iránti igényük.

Az esszenciális zsírsavak nem okoznak energialöketet, mint például a kávé, hanem az energiát folyamatos, stabil formában biztosítják. Idősebb vagy túlsúlyos embereknél ezek a hatások különösen fontosak.

Élelmiszerekben antioxidánsként működnek

Az antioxidánsok nevüknek megfelelően gátolják a testben a káros oxidációs folyamatokat. Határt képeznek a káros szabad gyökök előtt, amelyek a szervezetben keletkeznek sugárzás, stressz és környezetszennyezés miatt. A szabadgyökök változásokat okoznak a testben, mint például ráncokat a bőrön, rák kialakulását, stb.

Védekezhetünk a szabad gyökök káros hatása ellen, ha antioxidánsban gazdag, megfelelő mennyiségű táplálékot veszünk magunkhoz. Ez lehet zöldség, gyümölcs, és esszenciális zsírsavban gazdag táplálék.

Az antioxidánsok megakadályozzák, hogy a szabad gyökök károsítsák sejtjeinket. Az OMEGA-3 zsírsavakban gazdag élelmiszerek természetes antioxidánsokat tartalmaznak.

További fontos információk az esszenciális zsírsavakról:

- szükségesek a vörös vérfesték (hemoglobin) szintéziséhez,

- fontos szerepet játszanak a sejtnövekedésben és sejtosztódásban,

- megelőző szereppel bírnak a szivárgó bél szindrómánál és az élelmiszer- allergiákban,

- csökkentik a betegségek tüneteit,

- fontosak a máj-, vese-, mellékvese- és hasnyálmirigy működéshez,

- szükségesek a spermiumok szintéziséhez,

- segítenek a premenstruális szindrómával szemben,

- segítenek a test méregtelenítésében,

- gondoskodnak a szabályos székelésről, gátolják a székrekedést,

- segítenek a lábgomba és a Candida leküzdésében,

- lassítják a tumorok növekedését,

- szükségesek az ásványi anyagok transzportjához és anyagcseréjéhez,

- szükségesek a fehérje anyagcseréhez,

- fontosak az immun sejtek fertőzések ellen,küzdelemben

- csökkentik a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.