Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
0

Omega zsírsavak jelentősége a zsív és érrendszeri betegségek megelőzésében.

Az Omega 3-6 jelentőség a szív és érrendszeri betegségek megelőzésében kezelésében

Az esszenciális zsírsavak legfontosabb szerepe, hogy belőlük hormonszerű anyagok szintetizálódnak, amelyek fontos szerepet játszanak egyes folyamatok szabályzásában, mint pl. a koleszterinszint, a vérnyomás hormonok szintézise, védekezés, stb.

 

Szervezetünkben az Omega-3 zsírsavak  közreműködnek létfontosságú vegyi hírvivő anyagok, a prosztaglandinok előállításában is. Az Omega-6 zsírsavak a szervezet bizonyos funkcióihoz elengedhetetlenek. Viszont a klinikai vizsgálatok azt igazolták, hogy ha az arányuk túl nagy az Omega-3 zsírsavakhoz képest, gyulladáskeltő prosztaglandinokat is létrehoznak, melyek elősegítik a rákos daganatok kialakulását és növekedését. Az Omega-3 zsírok (alfa-linolénsav) viszont az Omega-6 effajta hatását féken tartják.. A magyarok étrendje sajnálatos módon, mint már az előzőekben említettem, igen szegény alfa-linolénsavban (Omega-3), gazdag viszont linolsavban (Omega-6), s ezért is ilyen rosszak az egészségügyi- és halálozási statisztikáink

Ezek a különleges hormonszerű anyagok a prosztaglandinok, amelyek számos pozitív hatást gyakorolnak a vérünkre:

1.Gondoskodnak róla, hogy a vörös vértestek ne tapadjanak össze, így a szívhez vagy az agyhoz vezető erekben csökkentik a véralvadás kockázatát.

 

2.Szabályozzák a véralvadást és a sejtosztódást is, ez magyarázza az esszenciális zsírsavak megelőző hatását a szívinfarktus és az érrendszeri megbetegedések esetében.

 

3.Csökkentik a magas vérnyomást, segítik a felesleges folyadékok veséken keresztül történő elvezetését, és pozitív hatásuk van a szövetek gyulladásának csökkentésében is. Három formája létezik, és ezek csak az esszenciális zsírsavakból szintetizálódhatnak.

 

Az Omega 3 zsírsavnak kedvező hatása van a koleszterinszintre is.
A koleszterinnek rossz híre van, mivel a túl magas koleszterinszintet kapcsolatba hozzák a szív- és érrendszeri megbetegedések megnagyobbodott kockázatával. Azonban a koleszterin a test minden sejtje számára szükséges. A koleszterin a sejtmembránok nélkülözhetetlen alkotóeleme és fontos a kisgyermekek agyának fejlődéséhez, különösen a szemért felelős területeknél nélkülözhetetlen.

 A koleszterinnek két fajtáját különböztetjük meg, a HDL ("jó") és az LDL ("rossz") koleszterint. A koleszterinnek továbbá szerepe van a sebgyógyulásban és fontos funkciókat lát el a sejtépítésben. Azonban a túl magas koleszterinszintet kapcsolatba hozzák a szív- és érrendszeri megbetegedések megnagyobbodott kockázatával. Az esszenciális zsírsavaknak kedvező hatása van a vér koleszterin-szintjére, mivel a HDL- koleszterin-szintet emelik, míg az LDL- koleszterin-szintet és az össz-zsír koncentrációt (triglicerid) csökkentik.

A szervezetben történő szintézishez az esszenciális zsírsavak két fajtájának, az OMEGA-3 (alfa-linolénsav) és az OMEGA-6 (linolsav)-nak megfelelő aránya szükséges a test számára.

Sajnos mindennapi táplálékunk kevés Omega-3 zsírsavat tartalmaz, de ugyanakkor aránytalanul sok benne az Omega-6. Ez azért van, mert kevés Omega-3-at tartalmazó táplálék van a környezetünkben.

Az Omega-3 legfontosabb forrásai a tengeri hal és a lenmag. (54%)

Mi az Omega 3/Omega 6 egyensúly?

Az Omega zsírok olyan zsírsavak, melyek kémiai szerkezetében egy vagy két kettős kötés található. Ezek a kettős kötések teszik lehetővé, hogy a zsírsavak egyedülálló módon fejtsék ki hatásukat a testünkben. Az Omega 3 zsírsav kettős kötése a harmadik helyen, míg az Omega 6-é a hatodik helyen található. Habár mind két típusú Omega zsírsav létfontosságú a szervezet számára, kultúránk rengeteg Omega 6-ot fogyaszt, Omega 3-at viszont alig. Ez a felborult egyensúlyi helyzet a krónikus betegségek melegágya.

Az Omega zsírok és a gyulladások

A testünkben található zsírok egy eicosanoid névre hallgató vegyületcsoport előfutárai. Az eicosanoidok rövid életű vegyületek, melyek a sejtek közötti információcsere biokémiai megfelelői. Ezek a vegyületek két nagy csoportra oszthatók, „jó” eicosanoidokra és „rossz” eicosaniodokra. Az Omega 3 zsírok egészséges mennyisége a „jó” eicosanoidok irányába, ezek hiánya, illetve a túlzott Omega 6 bevitel pedig az ellenkező irányba billenti a mérleget.

A „jó” eicosanoidok a következő előnyöket jelentik:

·Rögösödésre kevésbé hajlamos vér — kevesebb stroke és szívroham

 

·Kipihent érrendszer — a szervek és a szövetek jobb vérellátása az öngyógyulás és energetizálás érdekében, valamint alacsonyabb vérnyomás

 

·Szabályosan működő immunrendszer — kevesebb asztma, ekcéma, övsömör, allergia, candida és rákos megbetegedés,

 

·A gyulladásokat egészséges szinten tartja — csökkenti az ízületi gyulladásból származó fájdalmat

 

A „rossz” eicosanoidok ide vezethetnek:

·A szívbetegségek, és a stroke kialakulásának magasabb kockázata

 

·Gyengítik az immunrendszert, növelve ezzel a betegségek és a rák kialakulásának kockázatát

 

·Erősítik a gyulladásokat — atopikus rendellenességek, allergiák, asztma, ekcéma, autoimmun betegségek, mint például multiplex sclerosis.

 

Az eszkimók a legjobb példa az OMEGA-3 és OMEGA-6 arányának fontosságára. Az ő táplálékuk nagyon sok OMEGA-3-at tartalmaz, aránya az OMEGA-6-hoz 2,5:1, ami biztosan az OMEGA-3 legfelső határa. Bár kalória-bevitelük 60 %-a zsírból áll – főként nyers bálnazsírból – az eszkimóknál nagyon ritka a véralvadási zavarból származó szív és érrendszeri megbetegedés. Rák vagy cukorbaj is alig fordul elő közöttük. Ennek oka, hogy az általuk fogyasztott zsír nagyon sok esszenciális zsírsavat tartalmaz, a megfelelő arányban.

(Az eszkimók életének a tanulmányozása közben jöttek rá az Omega-3/6 arányának a fontosságára!)

Az Omega 3-6-9 zsírsavak egyéb egészségjavító hatásai

1.Csökkentik a szív és érrendszeri betegségek kockázatát
2.Segítik a fogyást és a dinamikus életet
3.Javítja a magzat és a csecsemő agyának fejlődését, és kedvező hatása van a koleszterinszintre
4.Segíti a tanulást, javítja az agyműködést
5.A szellemi megbetegedések és depresszió kezelésében is kimutatható jótékony hatása
6.Segítik a fogyást és a túlsúly leadását.
7.Véd a rákos megbetegedésektől.
8.Jó hatásúak a bőrre, hajra és körmökre
9.Segítség a Candida gomba leküzdésében
10.Több energiát szállítanak.
11.Élelmiszerekben antioxidánsként működnek
12.Segít megelőzni az alzheimer és parkinson kort

 

Ön tudja pontosan, hogy mennyi és milyen minőségű zsírsavat kell felvennie napi szinten?

Sokfajta Omega 3 tartalmú olajat lehet kapni Sajnos a legtöbb készítmény csak Omega 3-at tartalmaz ami az Omega 3-6 szintéziséhez nem elég A szitézisnek az Omega 3-6 arányának a fogyasztáskor kell megfelelő arányban a szervezetbe kerúlni. Nem létezik egyetlen olyan önálló olaj sem, ami a zsírsavakat éppen ebben az arányban tartalmazná. Csak ha az ember több értékes olajat kever a megfelelő mennyiségben, akkor érhető el ez az optimális arány és így az optimális egészségvédő hatás. A keverésük önmagában is külön tudomány.

A Witsenburg Natural Products tapasztalt táplálkozási szakértőkkel együtt kifejlesztett egy olajkeveréket, ami minden fontos követelménynek megfelel. Mind az íze, környezetbarát jellege, mind pedig az eltarthatósága megfelelő. Ez a különleges, kiegyensúlyozott keverék a következő nevet kapta:

 

OMEGA & MORE PERFECT BALANCE

AZ EGÉSZSÉGES OLAJKEVERÉK 9 növényi olajból keverve!

 

MI TESZI EZT AZ OLAJKEVERÉKET RENDKÍVÜLIVÉ?

Az OMEGA-3, -6 és 9 zsírsavak és azok aránya.

Táplálékunk túl kevés OMEGA-3 zsírsavat tartalmaz. Ha azonban több OMEGA-3-at veszünk magunkhoz (pl. lenmagolaj formájában), fellép az OMEGA-6 relatív hiánya. Ha több OMEGA-6-ot veszünk magunkhoz (pl. napraforgómag olaj formájában), akkor is felborul a zsírsav egyensúly.

A 2:1:1 arány a legmegfelelőbb egészségünk szempontjából.

Omega & More Perfect Balance

A keverék OMEGA-3 zsírsavakat (pl. alfa-linolénsavat), OMEGA-6 zsírsavakat (pl. linolsavat, arachidonsavat) és OMEGA-9 zsírsavakat (pl. olajsavat) tartalmaz optimális arányban. Az összes összetevő tisztítatlan, hidegen préselt, és ahol lehetséges, biológiai termékekből származik. A keverék optimális arányban tartalmazza az OMEGA-3,6 és OMEGA-9 zsírsavakat, konkrétan 2:1:1 arányban. Ez különösen fontos a keverék gyógyító hatásához. Mivel természetes eredetű termékről van szó, ez az arány apró eltéréseket mutathat, például különböző leszedések miatt.

Kiváló megoldás a vegetáriánusok részére is az egészség megőrzéséhez.

ÖSSZETÉTELE 9 olajból

A vitális zsírok és zsírsavak (átlagos) összetétele az Omega &More Perfect Balance -ban a következő táblázatban látható:

OLAJ  OMEGA-3  OMEGA-6  OMEGA-9

összes  40 %  20 %  20 %
lenmagolaj  54 %  16 %  21 %
napraforgómag olaj  0,3 %   71 %  16 %
szezámmag olaj  0,5 %  45 %  39 %
kókuszolaj  0,1 %  2 %  7 %
tökmag olaj   0,2 %  55 %  25 %
ligetszépemag olaj  0,4 %  75 %  7 %
rizscsíra olaj  2 %  34 %  40 %
borágóolaj   -  39 %  18 %
zabcsíra olaj  2 %  40 %  43 %

Az összes összetevő ellenőrzött biológiai termékből származik (ÖKO).

Továbbá az olajkeverék antioxidációs szerként természetes E-vitamint tartalmaz és rozmaringkivonatot a jobb eltarthatóság miatt. A keverékben a lecitinnek számos funkciója van. Elsősorban jó emulgeáló (megkötő) hatású, továbbá többek között gondoskodik arról, hogy a test a zsírokat jól felvegye és hasznosítsa. Ezen kívül kedvezően befolyásolja a zsírok transzportját a szervezeten belül, aminek következményeként a zsírok jobban feldolgozódnak.

Az Omega 3-6-9 zsírsavak egyéb egészségjavító hatásai

  1. Csökkentik a szív és érrendszeri betegségek kockázatát.
  2. Segítik a fogyást és a dinamikus életet.
  3. Javítja a magzat és a csecsemő agyának fejlődését, és kedvező hatása van a koleszterinszintre.
  4. Segíti a tanulást, javítja az agyműködést.
  5. A szellemi megbetegedések és depresszió kezelésében is kimutatható jótékony hatása.
  6. Segítik a fogyást és a túlsúly leadását.
  7. Segít megelőzni a rákos megbetegedéseket
  8. Jó hatásúak a bőrre, hajra és körmökre.
  9. Segítség a Candida gomba leküzdésében.
  10. Több energiát szállítanak.
  11. Élelmiszerekben antioxidánsként működnek.
  12. Segít megelőzni az alzheimer és parkinson kort.

 Hogyan használja?

Reggelenként 3-20ml kávéskanállal kell bevenni, esetleg bele lehet keverni a müzlibe, joghurtba; kész ételhez és salátára is öntheti. Fontos: 12 év alatt a mennyiséget felezzük 6 év alatt negyedeljük.

Az adagolás azért ilyen nagy értékek között mozog, mert az egészségügyi minimum 3ml de a szervezetben számtalan feladata van ezért a nagyobb mennyiséget a testünk jobban szereti. Pl.: az elején a feltöltési időszakban, betegségek kezelésénél nagy fizikai és szellemi tevékenységnél, sportolás, tanulási időszakban.

Milyen Omega olajat érdemes fogyasztania?

Az összes összetevő ellenőrzött biológiai termékből származzon (ÖKO).

Optimális arányban tartalmazza az Omega olajakat, azaz 2:1:1 (Omega 3-6-9) ez az arány a legmegfelelőbb egészsége szempontjából!

Nagyon fontos a tisztaság, olyan olajkeveréket válasszon, amelyek alkotórészei biológiai feldolgozásból származnak. Ez egyébként a keverék összes alkotórészére igaz.

Ha Ön Perfect balance olajat használja, sokkal összetettebb hatású egészségvédelemben részesül, mint egy átlagos Omega zsírsavat tartalmazó olajjal.