Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Omega zsírsavak jótékony hatásai a szellemi fejlődésben

Hogyan segítheti az Omega 3-6 a csecsemő és gyermek, szellemi fejlődését?

Több vizsgálat eredménye is utal arra, hogy azoknak a gyerekeknek kiemelkedő volt a bölcsődei és óvodai mentális fejlődése, akinek az édesanyja a terhesség alatt rendszeresen fogyasztott esszenciális zsírsavakat!

Terhes kismamáknak, és kisgyermekes anyáknak igen nagy szükségük van fokozott Omega 3 bevitelre az alfa-linolénsav miatt. Az alfa-linolénsav alakul át EPA-vá és DHA-vá. A magzatnak különösen a DHA-ra van szüksége, amely az idegrendszer elsődleges építőeleme. A születendő gyermek idegrendszere, hormonális rendszere, látásfejlődése mind attól függ, hogy a kismama szervezetében jelen vannak-e ezek a zsírok, és milyen mennyiségben!


A gyermekek általában már születésük előtt, de gyermekkoruk során is hiányt szenvednek ebből. A DHA magas koncentrációban van jelen az egészséges agysejtekben és a retinasejtekben. Tanulmányok kimutatták, hogy a DHA hiánya alacsonyabb intelligenciaszintet, csökkent koncentrációkészséget, romló éleslátást, csökkenő motorikus képességeket és magasabb ADD előfordulást okoz.


Egy tanulmány az Omega 3 bevitel hatását vizsgálta olyan gyermekeknél, akiknek koordinációs fejlődési rendellenességük van. Ez a zavar az iskoláskorú gyermekek mintegy 5%-át érinti. Ezeknek a gyermekek problémájuk van a tanulással, viselkedéssel, és a pszichoszociális alkalmazkodással, amely egészen felnőttkorig tart. Az eredmények, melyeket a „Pediatrics” című folyóiratba tettek közzé, a következők voltak: „három hónapig tartó, placebóval szemben alkalmazott aktív kezelés során szignifikáns előrelépés volt megfigyelhető az olvasásban, a betűzésben és a viselkedésben”.

Mivel az agy több mint 50 %-ban esszenciális zsírsavakból áll, így fejlődése és működése jelentős részben azok szintjétől függ. Egyre több kutatási eredmény bizonyítja, hogy az Omega-3 zsírsavak használatával különféle zavarokat orvosolhatnak.

Tanulási problémákat, mint pl. a legaszténia, magatartási és koncentrációs zavarokat, hiperaktivitást. Bizonyos szellemi betegségek esetén terápiás segítséget jelentenek.

Dr. Donald Rudin, egy amerikai orvos szerint fontos szerepet játszhatnak az esszenciális zsírsavak a tanulásban, a viselkedés javításában és a bűnelkövetők rehabilitációjában. Rudin fiatal bűnelkövetőket vizsgált, akik nem tudtak vagy akartak megjavulni. Miután OMEGA-3-ban gazdag olajat kaptak, képessé váltak a javulásra.

Azokban a családokban, ahol az étlapon minden nap fehér kenyér, cukor, margarin és hétköznapi élelmiszer van, jelentősen nagyobb a gyerekek esélye a viselkedészavarra. Ha táplálékunk nem felel meg agyunk biológiai igényeinek, mi sem tudunk megfelelően viselkedni. Az esszenciális zsírsavak a bűnelkövető, antiszociális, erőszaktevő magatartás korrigálásában is egyre növekvő szereppel bírnak.


Az Omega 3 zsírsav és a koleszterin.
A koleszterinnek rossz híre van, mivel a túl magas koleszterinszintet kapcsolatba hozzák a szív- és érrendszeri megbetegedések megnagyobbodott kockázatával. Azonban a koleszterin a test minden sejtje számára szükséges. A koleszterin a sejtmembránok nélkülözhetetlen alkotóeleme és fontos a kisgyermekek agyának fejlődéséhez, különösen a szemért felelős területeknél nélkülözhetetlen.

A szervezetben történő szintézishez az esszenciális zsírsavak két fajtájának, az OMEGA-3 (alfa-linolénsav) és az OMEGA-6 (linolsav)-nak megfelelő aránya szükséges a test számára.

Mi az Omega 3/Omega 6 egyensúly?

Az Omega zsírok olyan zsírsavak, melyek kémiai szerkezetében egy vagy két kettős kötés található. Ezek a kettős kötések teszik lehetővé, hogy a zsírsavak egyedülálló módon fejtsék ki hatásukat a testünkben. Az Omega 3 zsírsav kettős kötése a harmadik helyen, míg az Omega 6-é a hatodik helyen található. Habár mind két típusú Omega zsírsav létfontosságú a szervezet számára, kultúránk rengeteg Omega 6-ot fogyaszt, Omega 3-at viszont alig. Ez a felborult egyensúlyi helyzet a krónikus betegségek melegágya.

Szervezetünkben az Omega-3 zsírsavak közreműködnek létfontosságú vegyi hírvivő anyagok, a prosztaglandinok előállításában is. Az Omega-6 zsírsavak a szervezet bizonyos funkcióihoz elengedhetetlenek. Viszont a klinikai vizsgálatok azt igazolták, hogy ha az arányuk túl nagy az Omega-3 zsírsavakhoz képest, gyulladáskeltő prosztaglandinokat is létrehoznak. Az Omega-3 zsírok (alfa-linolénsav) viszont az Omega-6 effajta hatását féken tartják. A magyarok étrendje sajnálatos módon, igen szegény alfa-linolénsavban (Omega-3), viszont gazdag linolsavban (Omega-6).

Sajnos mindennapi táplálékunk kevés Omega-3 zsírsavat tartalmaz, de ugyanakkor aránytalanul sok benne az Omega-6. Ez azért van, mert kevés Omega-3-at tartalmazó táplálék van a környezetünkben.

Az Omega-3 legfontosabb forrásai a tengeri hal és a lenmag. (54%)

Az eszkimók a legjobb példa az OMEGA-3 és OMEGA-6 arányának fontosságára. Az ő táplálékuk nagyon sok OMEGA-3-at tartalmaz, aránya az OMEGA-6-hoz 2,5:1, ami biztosan az OMEGA-3 legfelső határa. Bár kalória-bevitelük 60 %-a zsírból áll – főként nyers bálnazsírból – az eszkimóknál nagyon ritka a véralvadási zavarból származó szív és érrendszeri megbetegedés. Rák vagy cukorbaj is alig fordul elő közöttük. Ennek oka, hogy az általuk fogyasztott zsír nagyon sok esszenciális zsírsavat tartalmaz, a megfelelő arányban.

(Az eszkimók életének a tanulmányozása közben jöttek rá az Omega-3/6 arányának a fontosságára!)

Mit tehet az apuka az egészséges utód érdekében?

Változtasson a táplálkozásán! A szervezetbe kerülő transzzsírsavak nem csak szív és érrendszeri betegségeket okoznak, hanem sajnos hosszú távú egészségrontó hatással is van. A transzzsírsavak fogyasztása a sejtekben degenerativ elváltozást okozhat. Ez megjelenhet a férfi ivarsejtjeiben is. Ha szeretné javítani utódja esélyeit az egészséges fejlődéshez, kerülje a transzzsírsavakat tartalmazó ételeket. (margarin, többször használt étolaj, hidrogénezett olajok)

Az Omega zsírsavak egyéb egészségjavító hatásai

  • Csökkentik a szív és érrendszeri betegségek kockázatát
  • Javítja a magzat és a csecsemő agyának fejlődését, és kedvező hatása van a koleszterinszintre
  • Segíti a tanulást, javítja az agyműködést
  • A szellemi betegségek és depresszió kezelésében is kimutatható jótékony hatása
  • Segítik a fogyást és a túlsúly leadását.
  • Segít megelőzni a rákos megbetegedéseket.
  • Jó hatásúak a bőrre, hajra és körmökre
  • Segítség a Candida gomba leküzdésében
  • Több energiát szállítanak.
  • Élelmiszerekben antioxidánsként működnek
  • Segít megelőzni az alzheimer és parkinson kort

Ön tudja pontosan, hogy mennyi és milyen minőségű zsírsavat kell felvennie napi szinten, hogy az egyensúly megmaradjon?

Sokfajta Omega 3 tartalmú olajat lehet kapni Sajnos a legtöbb készítmény csak Omega 3-at tartalmaz ami az Omega 3-6 szintéziséhez nem elég A szitézishez az Omega 3-6 arányának a fogyasztáskor kell megfelelő arányban a szervezetbe kerülni.

Nem létezik egyetlen olyan önálló olaj sem, ami a zsírsavakat éppen ebben az arányban tartalmazná. Csak ha az ember több értékes olajat kever a megfelelő mennyiségben, akkor érhető el ez az optimális arány és így az optimális egészségvédő hatás. A keverésük önmagában is külön tudomány.

A Witsenburg Natural Products tapasztalt táplálkozási szakértőkkel együtt kifejlesztett egy olajkeveréket, ami minden fontos követelménynek megfelel. Mind az íze, környezetbarát jellege, mind pedig az eltarthatósága megfelelő. Ez a különleges, kiegyensúlyozott keverék a következő nevet kapta:

OMEGA & MORE PERFECT BALANCE

AZ EGÉSZSÉGES OLAJKEVERÉK 9 növényi olajból keverve!

MI TESZI EZT AZ OLAJKEVERÉKET RENDKÍVÜLIVÉ?

Az OMEGA-3, -6 és 9 zsírsavak és azok aránya.

Táplálékunk túl kevés OMEGA-3 zsírsavat tartalmaz. Ha azonban több OMEGA-3-at veszünk magunkhoz (pl. lenmagolaj formájában), fellép az OMEGA-6 relatív hiánya. Ha több OMEGA-6-ot veszünk magunkhoz (pl. napraforgómag olaj formájában), akkor is felborul a zsírsav egyensúly.

A 2:1:1 arány a legmegfelelőbb egészségünk szempontjából.

Omega & More Perfect Balance

A keverék OMEGA-3 zsírsavakat (pl. alfa-linolénsavat), OMEGA-6 zsírsavakat (pl. linolsavat, arachidonsavat) és OMEGA-9 zsírsavakat (pl. olajsavat) tartalmaz optimális arányban. Az összes összetevő tisztítatlan, hidegen préselt, és ahol lehetséges, biológiai termékekből származik. A keverék optimális arányban tartalmazza az OMEGA-3,6 és OMEGA-9 zsírsavakat, konkrétan 2:1:1 arányban. Ez különösen fontos a keverék gyógyító hatásához. Mivel természetes eredetű termékről van szó, ez az arány apró eltéréseket mutathat, például különböző leszedések miatt.

Kiváló megoldás a vegetáriánusok részére is az egészség megőrzéséhez.

ÖSSZETÉTELE 9 olajból

A vitális zsírok és zsírsavak (átlagos) összetétele az Omega &More Perfect Balance -ban a következő táblázatban látható:

OLAJ OMEGA-3 OMEGA-6 OMEGA-9

összes 40 % 20 % 20 %

lenmagolaj 54 % 16 % 21 %

napraforgómag olaj 0,3 % 71 % 16 %

szezámmag olaj 0,5 % 45 % 39 %

kókuszolaj 0,1 % 2 % 7 %

tökmag olaj 0,2 % 55 % 25 %

ligetszépemag olaj 0,4 % 75 % 7 %

rizscsíra olaj 2 % 34 % 40 %

borágóolaj - 39 % 18 %

zabcsíra olaj 2 % 40 % 43 %

Az összes összetevő ellenőrzött biológiai termékből származik (BIO).

Továbbá az olajkeverék antioxidációs szerként természetes E-vitamint tartalmaz és rozmaringkivonatot a jobb eltarthatóság miatt. A keverékben a lecitinnek számos funkciója van. Elsősorban jó emulgeáló (megkötő) hatású, továbbá többek között gondoskodik arról, hogy a test a zsírokat jól felvegye és hasznosítsa. Ezen kívül kedvezően befolyásolja a zsírok transzportját a szervezeten belül, aminek következményeként a zsírok jobban feldolgozódnak.

Összetétel és az olajkeverékben található olajok hatásainak bemutatása!

Az Omega 3-6-9 zsírsavak egyéb egészségjavító hatásai

  1. Csökkentik a szív és érrendszeri betegségek kockázatát.
  2. Segítik a fogyást és a dinamikus életet.
  3. Javítja a magzat és a csecsemő agyának fejlődését, és kedvező hatása van a koleszterinszintre.
  4. Segíti a tanulást, javítja az agyműködést.
  5. A szellemi megbetegedések és depresszió kezelésében is kimutatható jótékony hatása.
  6. Segítik a fogyást és a túlsúly leadását.
  7. Véd a rákos megbetegedésektől.
  8. Jó hatásúak a bőrre, hajra és körmökre.
  9. Segítség a Candida gomba leküzdésében.
  10. Több energiát szállítanak.
  11. Élelmiszerekben antioxidánsként működnek.
  12. Segít megelőzni az alzheimer és parkinson kort.

Hogyan használja?

Reggelenként 3-20ml kávéskanállal kell bevenni, esetleg bele lehet keverni a müzlibe, joghurtba; kész ételhez és salátára is öntheti. Fontos: 12 év alatt a mennyiséget felezzük 6 év alatt negyedeljük.

Az adagolás azért ilyen nagy értékek között mozog, mert az egészségügyi minimum 3ml de a szervezetben számtalan feladata van ezért a nagyobb mennyiséget a testünk jobban szereti. Pl.: az elején a feltöltési időszakban, betegségek kezelésénél nagy fizikai és szellemi tevékenységnél, sportolás, tanulási időszakban.