Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
0

Szív és érrendszeri betegségek kezelése kökuszzsírral

Hogyan segíti a kókuszzsír a szív és érrendszeri betegségek megelőzését?

A legtöbb orvos egyetért abban, hogy a szívbetegség az étrend és az életstílus következménye. Tehát, ha jó ételeket fogyasztasz, megelőzheted a szívrohamot. Ebből a szempontból a kókusz, és különösen a kókuszzsír, hatékony fegyvernek tűnhet a szívbetegségekkel szemben.

Epidemiológiai kutatások kimutatták, hogy a kókuszt fogyasztó populációk világszerte ellenállóbbak a szívbetegségekkel szemben. Ez  az immunitás nem genetikai eredetű, az étrenden múlik. Shorland és kollegái kimutatták, hogy Polinézia nagy kókuszzsír fogyasztással bíró  lakóinak sokkal alacsonyabb a koleszterin szintje és kisebb arányban fordul elő körükben az érelmeszesedés, mint a nyugati típusú táplálkozási szokásokat követő szigetlakók vagy európaiak között.

A kókuszzsírt az ételek királyának is nevezik. Megeszik, hogy táplálja a testet, és gyógyszerként is használják, hogy visszanyerjék az egészségüket. A hagyomány úgy tartja, hogy a kókuszfa gyümölcsének fogyasztása a jó egészség és a hosszú élet egyik titka. Napjaink orvosi kutatásai felfedik az ételek eme királyának egészség megőrző hatásait

A kókuszzsírról, mint telített zsírról azt tartják, hogy emeli a koleszterin szintet.

A kókuszzsír nagy mennyiségű telített zsírt tartalmaz, azonban ezek nagy része KLT, azaz közepes-láncú triglicerid, amit az emberi szervezet a többi telített zsírtól eltérően dolgoz fel, és emészt meg. Ezek nem produkálják ugyanazokat a hatásokat, mint más zsírok. A KLT-t közepes-láncú zsírsavvá alakítja át a szervezet, és a test üzemanyagaként szolgál. Ezek nem kapcsolódnak olyan lipoproteinekhez, mint a VLDL, és az LDL koleszterin, és nem úgy keringenek a véráramban, mint a többi zsír.  Ennélfogva nem emelik a vér koleszterinszintjét, és nem okoznak ateroszklerózist

A kókuszzsír és a szív és érbetegségek

A legtöbb ember kardiovaszkuláris betegségben  hal meg. Elszomorító, hogy a legtöbb kardiovaszkuláris betegség megelőzhető lenne. De ha a betegség már kifejlődött addig a pontig, hogy már te is tudsz róla, az általában már túl késő. A konvencionális kezelési módok csak keveset tehetnek a megmentés érdekében. A kardiovaszkuláris betegségek elleni legjobb védekezés a megelőzés.

A kardiovaszkuláris betegségek vagy szívbetegségek, ahogy általában nevezik őket, a szív és véredények mindenfajta zavarára használt általános terminus. Az érelmeszesedés messze a leggyakoribb kardiovaszkuláris betegség. Érdemes aggódni miatta, mert ez jelenti az első lépéseket a magas vérnyomáshoz, a szívrohamhoz, és a strokehoz. A kardiovaszkuláris betegség évtizedek óta a vezető halálok a nyugati országokban.

A szívbajnak nem feltétlenül vannak jelei, és a legtöbben még csak nem is tudják, hogy ez a betegségük. A szívbetegség első jele vagy tünete gyakran egy szívinfarktus, amiből minden harmadik halálos. A szívinfarktus vezető tünet vagy figyelmezető jel nélkül érkezik

Megoldás magas vérnyomásban szenvedőknek

                             A vérnyomást számos tényező befolyásolja.

Az egyik ezek közül az elfogyasztott zsírok, különösen a többszörös láncú telítetlen zsírsavak.

A többszörös láncú telítetlen zsírsavakat két csoportba szokás sorolni, név szerint ezek az omeg-6 és az omega-3 zsírsavak. Mind a kettő prosztaglandinná alakul- ez egy hormon, mi képes befolyásolnia  test funkciók működési módját.   A legtöbb növényi olaj omega-6 zsírsavakat tartalmaz. A napraforgó olaj, oliva olaj szója olaj, a kukorica olaj,  és más növényi olajok elsősorban omega-6 zsírsavakból épülnek fel. Ezek a zsírok a szervezeten belül olyan prosztaglandinná alakulnak, ami összehúzza a vérereket, növeli a gyulladásra való hajlandóságukat, és növeli a vérlemezkék törékenységét, ezek mind megemelik a érnyomást, és elősegítik az érelmeszesedés kialakulását.

 Az omega-3 zsírsavak, amik bőségesen megtalálhatóak a lenmagban és a halak zsírjában olyan típusú prosztaglandinná alakulnak, amelynek épp ellentétes a hatása. Ez a prosztaglandin kitágítja az ereket, csökkenti a gyulladásra való hajlandóságot, csökkenti a vérlemezkék törékenységét, ezek mind segítenek lent tartani a vérnyomást. Emiatt tartják a halakat és a lenmagot szívbarátnak.

 A kókuszzsírban lévő közepes láncú zsírsavak nem alakulnak át prosztaglandinná. Emiatt nem rendelkeznek sem az omega-6 zsírsav negatív, sem az omega-3 zsírsav pozitív hatásaival. A modern étrendünkben szereplő zsírok tetemes részét omega-6 zsírsavak alkotják. Ha megeszel bármilyen étkezési zsiradékot, margarint, zsíros, előrecsomagolt vagy gyors fagyasztott ételt, omega-6 zsírsavat eszel valójában. Mivel az omega-6 zsírsavból termelődő prosztaglandin magas vérnyomáshoz vezethet, nem csoda hogy minden harmadik ember küzd ezzel a problémával.  

 A halakban és a lenmagolajban lévő omega-3 zsírsavak ellensúlyozhatják, vagy visszafordíthatják az omega-6 zsírsavak káros hatásait. Az omega-3 zsírsavak azonban nagyon könnyen oxidálódnak, és hamar megavasodnak. A hő, az oxigén, és a napfény hatására ezek a kényes zsírsavak gyorsan oxidálódnak, toxikus melléktermékeket hátrahagyva, amelyek rosszabbak az omega-6 zsírsav káros hatásainál. Emiatt ne főzz velük soha, és miután megvetted, pár héten belül mindenképp használd fel őket. Az omega-3 zsírsavakat általában táplálék kiegészítőkben használják, mintsem önálló táplálékként. Következésképpen, a legtöbb ember nem jutnak elég omega-3 zsírsavhoz, ami ellensúlyozhatná az omega-6 zsírsav hatásait, amit viszont szinte minden étellel megeszünk.

Hogyan segíti a magas vérnyomás csökkentését a kókuszzsír?

A kókuszzsír, mivel elsősorban közepes lánchosszúságú zsírsavakból áll, enyhíti az omega-6 zsírsav hatását. Ha a főzéshez ezt használjuk más zsiradékok helyett az omega-6 zsírsavak mennyisége csökken az ételekben.  A kókuszzsír nagyon ellenálló az oxidációval és az avasodással  szemben, ez az ami egy ideális étolajjá teszi.

 Ha főzéshez és minden ételhez kókuszzsírt használsz, az csökkenti az omega-6 zsírsavak mennyiségét az étrendedben, tehát csökken a vérnyomás emelő prosztaglandinok mennyisége is.  Ha az omega-6 zsírsavak túlzott fogyasztása miatt megemelkedik a vérnyomás, egyszerűen ki kell szűrni őket az étrendből, és a vérnyomás leesik. Pontosan ezt tapasztalják meg azok, akik kókuszzsírral helyettesítik az étrendjükben szereplő egyéb zsiradékokat.

 Nagyon sok magas vérnyomású beteg számolt be róla, miután elkezdte fogyasztania a kókuszzsírt, hogy jelentősen lecsökkent a vérnyomása. Mások csak enyhe vagy semmilyen változásról nem számoltak be. Miért hat egyesekre, míg másokra nem?  Ha nagyon sok előrecsomagolt, tartósított ételt eszel vagy hagyományos olajat használsz a napi étrendedben   a kókuszzsír jelentősen segíthet abban, hogy csökkenjen a vérnyomásod, De ha nem eszel ilyen típusú ételeket, az ez irányú   hatás kisebb lesz.

 A többszörös láncú telítetlen zsírsavak nem az egyetlenek az étolajok között, amik negatívan hatnak a vérnyomásra. A rövid láncú telítetlen zsírsavak, mint a repce és az olívaolaj szintén növelik a vérnyomást, mert fokozzák a vérlemezkék törékenységét.  A vérünk speciális fehérjéket, vérlemezkéket tartalmaz. Ha a vérlemezkék egy sérülésre akadnak az artéria fala mentén, odatapadnak, emiatt a vérsejtek összeragadnak és rögöket képeznek. Ha sérült az artéria fal ez nagyon hasznos, mert elállítja az erős vérzést és elősegíti a gyógyulást. Ugyanakkor, ha a vér továbbra is „ragadós” marad, besűrűsödik, emiatt a vér nehezebben tud keresztül folyni az artériákon és vénákon. A vérnyomás megnő. 

 A kókuszzsír nem befolyásolja közvetlenül a vérlemezkék törékenységét, sem így sem úgy. Még ha hidrogénezett is, a kókuszzsír kevéssé hat ilyen módon, mint a kukoricaolaj.  Az Omega 3 zsírsavak  csökkenti a vérlemezkék törékenységét, míg a többszörös láncú telítetlen növényi olajok, mint a napraforgó olaj növelik azt. A kókuszzsír a kettő között van.  

 A kókuszzsírnak ugyanakkor több jótékony hatással van a vérnyomásra. A másik tényező, ami befolyásolja a vérnyomást, az az inzulin rezisztencia. Ahogy nő az inzulin rezisztencia, úgy nő a magas vérnyomás súlyossága. a kókuszzsír, ahogy azt olvashatja a cukorbetegségről szóló részben,  segít emelni az inzulin érzékenységet, a sejtek sokkal válaszkészebbek lesznek és kevéssé rezisztensek, emiatt védelmet jelentenek a magas vérnyomással szemben. 

 A kókuszzsírt fogyasztó populációk körében végzett kutatások igazolták hogy a magas vérnyomás náluk ismeretlen. Két polinéz csoportot összehasonlító vizsgálatban azt találták, hogy az a csoport ahol a teljes zsírfogyasztás 89%-át a kókuszzsír tette ki, alacsonyabb vérnyomás értékekkel bírtak, mint abban a csoportban ahol a teljes zsírfogyasztásnak csupán a 7%- a volt kókuszzsír. A jóléti országokban a vérnyomás tipikusan emelkedik a korral. A szigetvilág lakosainál, ahol az étrend fő részét a kókuszzsír képezi, a vérnyomás nem emelkedik jelentősen a korral.  A vérnyomás egészséges szinten marad az egész életük során, még 80, 90 éves korukban is. 

A kókuszzsír használata segíti az egészséges vérnyomás megtartását

Hogyan használja a kókuszzsírt?

Egyszerűen csak használja sütéshez, főzéshez stb. Használható vaj vagy margarin helyett szendvicsek készítésénél. Stabil szerkezete miatt jól használható sütéshez. Nem kell hűtőszekrényben tartani. Egyes betegségeknél csak a kókuszzsír használata ajánlott! Erről pontos információt a weboldalon talál. Különleges receptek diétához letölthetők az első oldalról regisztrálás után.

Fontos hogy az egészség megőrzéséhez felnötteknél naponta legalább 15 gr zsír bekerüljön a szervezetbe betegség esetén bátran növelhető az adag, mert nincs káros mellékhatása. A szükséges mennyiséget a csecsemők által átlagosan elfogyasztott anyatejben található laurinsav mennyiség alapján számolták ki.

A kókuszzsírból két fajtát lehet kapni:

1. Szűrt kókuszzsír (inodore): szagtalan íztelen magas laurinsav tartalmú termék(43,2%) kiváló sütéshez / fritőz/ főzéshez  és bármilyen étel, pl. magyar, készítéséhez a semleges íze miatt. A kókuszzsírt gőzöléssel 110c távolítják el a koprából vegyileg nem kezelt emiatt a különleges tulajdonságait megőrzi.

2. Szűz kókuszzsír ( virgin. extra virgin) : Kellemes kókusz illatú és aromájú magas laurinsav tartalmú termék (43,2/) Kiváló főzéshez, pároláshoz és külsőleg,  bőr, haj kezeléshez. A kókuszzsírt 55c nyerik ki a friss kókusz húsból speciális módon.   

Mi a helyes megnevezés Kókuszolaj vagy kókuszzsír

A kókuszolaj/zsír olvadás pontja 24.5 c. Azért nevezik sokszor olajnak mert termőhelyén folyékony de szerkezetileg 90%-ban telített zsír és a hőmérséklettől függ az állaga.

Csak vegyileg kezeletlen tiszta kókuszzsírt érdemes használni. A kókuszzsír egyik fontos anyaga a laurinsav, ami nagyon ellenálló a hőhatásokkal szemben de érzékeny a vegyi anyagokra. A feldolgozás során a nagyobb mennyiségű zsír kinyerése érdekében elterjedt módszer a vegyi anyagokkal történő feldolgozás, ahol sérül a zsírsav összetétele és szerkezete ezért nagyon fontos a feldolgozás technológiája, a jó zsírsav megőrzése miatt! Legyen feltüntetve az olvadás pontja és a laurinsav tartalma

Mennyibe kerül?

A kókuszzsír használata gazdaságos, mert kevesebb zsiradék kel a sütéshez, főzéshez de a kókuszzsírral Ön nem csak egy sütő zsiradékot vásárol, hanem egy egészség javító és megőrző különleges anyagot, ami hosszútávon segíti a betegségek megelőzését is.

A szív és érrendszeri betegségek megelőzése mellett a további előnyei:

Immunerősítő

Segíti a fogyást és javítja a pajzsmirigy alulműködést

Gomba, baktérium és vírusölő de a bélflóra baktériumait nem bántja.

Segíti a Candida gomba elpusztítását

Segíti a tápanyagok felszívódását

Javítja az inzulin felszabadulását és csökkenti a glikémiás indexet

Nem emeli a rossz kolesztein szintet

Máj epe gyomor és bélbetegségeknél csak ez a zsírt ajánlott

Ízletesebbé teszi az ételt, mert zsír ezért a fűszerek íze jobban érvényesül az ételekben,

Könnyen beilleszthető a napi használatba

Igazi energia bomba ezért serkentő szer helyett is használható( kávé stb)

Kiváló haj és bőrszépítő anyag

Ha ön továbbra is étolajat használ sütéshez, nem tudja elkerülni a pajzsmirigy betegségeket, az elhízást a sütés közben keletkező méreganyagok miatt. Gyógyszerekkel és egyéb kemikáliával is kezelheti a tüneteket, de melyik a jobb?