Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Túlsúly kezelése kókuszzsírral

Hogyan bánjunk a súlyunkkal?

 

Mivel az MFCA inkább energiát termel, mintsem hogy beépülne a zsírsejtekbe, a kókuszzsír segít szinten tartani a súlyunkat. Tulajdonképpen, a kókuszzsír kiérdemelte a hírnevet, mint a világ egyetlen természetes alacsony-kalóriatartalmú zsírja. Egy sovány zsír elsőre ellentmondásnak tűnhet, de a kókuszzsírra illik ez a meghatározás. A hírnevét elsősorban három dolognak köszönheti.

1.  A kókuszzsír éppenséggel kevesebb kalóriát tartalmaz, mint bármelyik zsír. A többi zsírban grammonként 9 kalória van. A kókuszzsírban valamivel kevesebb, körülbelül 8.6 kalória grammonként. Ez nem egy nagy különbség, de nem ez a fő oka annak, hogy a kókuszsírt egy sovány zsírnak tekinthetjük.

2. A kókuszzsír jobban kielégíti az éhséget, mint bármelyik másik zsír, vagy akár bármilyen más étel. Ha kókuszzsírt keverünk az ételekhez, hamarabb jól lakunk, és kevésbé éhezünk meg az egyes étkezések között, így elkerülhetjük a nassolást. A nap végére így kevesebbet eszünk, kevesebb kalóriát viszünk be a szervezetbe. Ez azt jelenti, hogy kevesebb felesleges kalória tud elraktározódni a zsírszövetben.

3. Azért hívhatjuk alacsony kalória tartalmú zsírnak a kókuszzsírt, mert magasabb szintre emeli az anyagcserét.  Ahogy az anyagcsere fokozódik, több kalóriát égetünk el. Mivel több kalória ég el, kevesebb marad, ami átalakulhat zsírszövetté.

Az anyagcserét az energia ráfordítás alapján mérik. Az energiaráfordítás mértéke az, hogy mennyi kalóriát fogyasztunk el. Minél gyorsabb az anyagcsere annál nagyobb az energia felhasználás mértéke. Kókuszzsír adása az ételünkhöz lényegében lecsökkenti az ételben fellelhető kalóriák tényleges számát. Egy kísérletben, ami közepes lánchosszúságú zsírsavakat tartalmazó ételek fogyasztása előtt és után mérte az energia felhasználást, az energia ráfordítás 48%.-kal megnőtt normál súlyú felnőtteknél. Más szóval, az anyagcsere 48%-kal emelkedett. Elhízott felnőttek esetében hihetetlen módon az energiafelhasználás 65 %-kal emelkedett.

Tehát minél inkább túlsúlyos valaki, a kókuszzsír annál hatékonyabban képes befolyásolni az anyagcserét. Ez igazán jó hír lehet azoknak a túlsúlyos embereknek, akik kókuszzsírt szeretnének használni a fogyáshoz. A még jobb hír az, hogy ez az emelkedés az anyagcserében nemcsak evés után tart 1-2 óráig. Tanulmányok bizonyítják, hogy közepes lánchosszúságú zsírsavakat tartalmazó ételek fogyasztása után az anyagcsere még teljes 24 órán átemelkedett szinten marad.

Tehát ha kókuszzsír tartalmú ételt fogyasztasz az anyagcseréd még 24 óra múlva is gyorsabb lesz. Ez alatt az idő alatt a szervezeted gyorsított tempóban égeti a kalóriákat, és jóval több energiád lesz. 

A kókuszzsír súlycsökkentő hatása miatt, jó néhányan felteszik a kérdést: Aki vékony még soványabb lesz tőle? Az alapján, amit láttam, a válaszom nem. Tanulmányok kimutatták, hogy minél kevesebb testzsír van valakin, annál kevésbé hat a kókuszzsír az anyagcserére és a kalóriák elégetésére.

Ugyanakkor azok, akik kórosan soványak, vagy alultápláltak felszedhetnek néhány kilót és egészségesebbek lesznek, ha kókuszzsírral egészítik ki az étrendjüket.  Tehát úgy tűnik, hogy ha túlsúlyos vagy a kókuszzsír segít megszabadulni a kilóidtól, de ha túl sovány vagy segít felszedni azokat. Akár túlsúlyos vagy, akár túl sovány, ha a kókuszzsír része lesz az étrendednek, az segít elérni azt a testsúlyt, ami számodra a legideálisabb. 

Az egyik legjobb dolog, hogy most már nem törnek rám az ölök, ha nem ehetek valamit MOST AZONNAL típusú hipoglikémiás zabálási hullámok. Ma reggel ráálltam a mérlegre és annyira boldog voltam, amikor kiderült, hogy leadtam 3 kilót! Nagyon izgalmas.